Droomreis Downunder

Sydney en Cairns

Maandag 04 juli 2016.

Fit opgestaan na een lange en goede nachtrust beginnen we aan onze 2e volle dag in Sydney. Om 12 uur hebben we afgesproken met Faye, Ron en Elaine. Wat klinkt dit hè? Het lijkt alsof we hier al jaren contacten hebben. Dit zijn de moeder van Leanne en haar broer en vrouw waar Fenne afgelopen maart anderhalve week heeft gelogeerd in Sydney i.v.m. de bruiloft van Tim, de zoon van Faye. Toen zij hoorde dat Fenne en haar fam. een paar dagen naar Sydney zouden komen was het voor hun geen punt van discussie; we zouden en moesten elkaar ontmoeten. Ron had zelfs zijn golfochtend afgezegd: “then you know how much we love your daughter”. We werden opgepikt om 12 uur door 2 auto’s en na een snelle kennismaking reden we door naar een mooi plek aan de andere kant van de haven waar we zouden gaan lunchen. Daar hadden ze voor ons gereserveerd in een oude kazerne uit de 2e wereldoorlog welke was omgebouwd tot een bijzonder mooi restaurant. Hier werden we zeer gastvrij onthaald. Nadat ieder zijn keuze had gemaakt van de luxe menukaart en de eerste drankjes waren ingeschonken werd er getoast op onze kennismaking en het weerzien met Fenne. Er was niet veel voor nodig om ons thuis te laten voelen in dit gezelschap. Ook al was ons Engels niet opperbest, opdat van Wouter en Fenne na, we begrepen elkaar prima en hadden zelfs dezelfde humor. Vooral Ron gaf regelmatig aanleiding tot lachsalvo’s. Na een kopje koffie als afsluiter werden er buiten nog een aantal foto’s genomen en reden ze ons naar de wijk Manly. Een chique buurt (wat ons deed denken aan de kust bij Cannes) gelegen aan de kust vanwaar we de ferry terug konden nemen naar het Opera-House. Dit deden we echter pas nadat de duisternis was ingetreden zodat we de skyline, Opera-House, Harbour Bridge, en andere highlights met de lichten konden bewonderen. Ondanks de koude wind op het bovendek was dit weer een prachtige tocht.

Door de drukte van duizenden, duizenden mensen liepen we weer terug naar ons hotel om ons weer op te frissen en erna nog wat te gaan eten. Tenslotte werd er door Fenne en Gerard, bij jawel jullie lezen het goed, Deli Franche, een poging gedaan om ons blog te voorzien van foto’s. En met kunst en vliegwerk is dat, zoals jullie misschien al wel gezien hebben, inmiddels gelukt.

Wederom een zeer indrukwekkende dag!

Dinsdag 05 juli 2016.

Omdat de weersberichten niet al te best waren hebben we onze geplande tocht naar de Blue Mountains uit ons programma helaas moeten schrappen. Een goede reden om nog een keer terug te gaan…hahaha. Hiervoor in de plaats kozen we 2 andere highlights.

We starten met een bezoek aan de Sydney-Tower. Na een virtuele 4-D tour door Sydney werden we met de lift naar 250 meter hoogte gebracht. Wat een overweldigend uitzicht over Sydney. Je ziet het op films, je leest het, maar nu stonden we er zelf. Weer dat onwezenlijke gevoel! Tegen alle verwachtingen in was het toch heel helder weer en was dus het uitzicht extra mooi. Heel wat foto’s zijn er genomen en Wouter kon zijn in Sydney aangeschafte GoPro volop gebruiken. Herinneringen voor het leven. Tevens hebben we een paar ansichtkaarten op de bus gedaan. Om dat op zo’n grote hoogte te doen is wel heel speciaal.

Omdat het uiteindelijk toch beter weer werd dan verwacht besloten we om hierna naar het wereldberoemde Bondi-strand te gaan. Bekend van alle films, een surfparadijs. Na gebruik gemaakt te hebben van het openbaar vervoer, in dit geval de bus, kwamen we na 12 haltes net voor zonsondergang aan op het strand. Maar het is vreemd te zien dat de zon niet in de oceaan ondergaat maar gewoon achter je op het strand richting binnenland. En dan ook nog zo vroeg op de dag. Het is hier winter dus om half 6 is het donker. Geen lange zomeravonden voor ons. Overigens surfers waren er genoeg te zien.

De “kerstverlichting” was hier en daar aanwezig en op de boulevard was zelfs een ijsbaan gemaakt. Ook hier werd de GoPro weer volop uitgetest. De dag hebben we afgesloten met een bezoek aan een heerlijk Italiaans Restaurant “Macchiato”. Het eten was er heerlijk en ook de Corona’s vonden gretig aftrek. In een jolige bui keerden we terug voor de laatste keer in Sydney naar ons hotel.

Woensdag, 6 juli 2016.

Vandaag vliegen we van Sydney naar Cairns en zijn inmiddels al halverwege van onze droomvakantie. De tijd vliegt en nu al zitten we vol met indrukken, herinneringen en ervaringen die we nooit zullen vergeten. Koffers weer gepakt, uitgecheckt bij het hotel, taxiritje naar vliegveld, daar weer ingecheckt en inmiddels met een half uur vertraging hoog in de wolken voor een vlucht van 3-4 uur op weg naar het Great Barrier Reef en het tropisch regenwoud. Wat staat ons nog allemaal te wachten?

Vandaag zijn we in ieder geval vroeg van start gegaan om een geweldige tocht door het Great Barrier Reef te maken, maar die verhalen volgen nog.

Marja

Met plezier en een glimlach lees ik jullie blog. Het is jullie gegund.

Jacqueline

Wat een mooie reis maken jullie! Logisch dat de tijd vliegt. Geniet er samen maar fijn van. xxx

Bettie

Tjee, wat jullia allemaal beleven. Eigenlijk veel te veel in relatief korte tijd.
Na terugkomst in Necerland zal,het wel ff duren voordat alles is verwerkt.
Maar wat is het mooi dat jullie droomreis zo naar wens is.
Top!

Miep

Mooi om die lachende, vrolijke gezichten te zien op de foto. Jullie zijn inmiddels ervaren reizigers. Zo'n vlucht stelt nu niets meer voor hè Elian of wel (grapje)? Groetjes!

Ineke

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen. Om naar uit te kijken!! Ik wens jullie nog een fantastische reis toe.
Groetjes

VMOO OIRSCHOT

Ook mooie ontmoeting en zeer bijzonder.
Het kan niet op!
We genieten "mee".
Groeten!

Marion en Hans

Met veel plezier lezen we je verslag. Wat een fantastische reis en ervaringen. Geweldig om dit allemaal te beleven en natuurlijk helemaal omdat het voor Fenne een jaar lang haar thuis is geweest. Blijf genieten .... veel liefs!!

Petra

Wat heerlijk om jullie belevenisen te lezen, ik ben toch een tikkeltje gezond jaloers????. Blijf genieten en graag hoor ik de verhalen ook live met een venloos kopje thee.

Renee

Wat een prachtige reis en mooie foto's zo samen!
Geniet nog van wat nog komen gaat! Groetjes!!