Droomreis Downunder

Mission Beach

Woensdag 13 juli 2016.

Na inmiddels geroutineerd weer alles ingepakt te hebben en afscheid genomen hebben van Hellen, onze gastvrouw van de afgelopen 2 dagen, rijden we met “gematigde” spoed richting Mission Beach. De weersberichten voor vandaag zijn nog redelijk gunstig dus willen we zo lang mogelijk gaan genieten van de zon op ons tropische adres voor de komende dagen. Na een voorspoedige reis van 2 uur bereiken we onder een stralende blauwe hemel de plek van bestemming.

Eigenlijk 2 uur voor de inchecktijd maar omdat de kamer al gereed is voor onze komst kunnen we al meteen terecht. Een magnifiek uitzicht van ons balkon over het tropische bounty strand en de Indische oceaan. Tot ongeveer half 6 vangen we alle zonnestralen die er zijn omdat de vooruitzichten voor donderdag en vrijdag toch inderdaad niet al te best lijken te zijn.

Nadat het bubbelbad in het appartement uitgebreid is getest genieten we ’s avonds van een feestelijk diner op het terras met wederom het prachtige uitzicht. Ter gelegen van vaderdag en alvast de verjaardag van Gerard a.s. zondag wordt de rekening betaald door Fenne Wouter en Stan. Tenslotte zoeken we hierna ons bed op en hopen tegen beter weten in op weer een mooie dag morgen.

Donderdag 14 juli 2016.

Wakker worden van het zonlicht is er vandaag helaas niet bij. Het waait flink, ziet er grauw uit , nog wel droog maar voor hoe lang? Na het ontbijtbuffet waarvan Fenne, Gerard en ik genoten hebben in het restaurant lopen we samen met rasse tred over het uitgestrekte en stille strand. Koud is het allerminst maar er staat wel een flinke wind.

We nemen ook nog een kijkje in het centrum van Mission Beach. Dit is een klein kustplaatsje met vele restaurantjes, een mini super een postkantoor en enkele winkeltjes. Ook zijn er wat toeristen bureautjes, maar om daar wat te boeken laten we i.v.m. de weersomstandigheden achterwege. Super jammer met name voor Fenne. Zij heeft zich verheugd om van de bonus die ze heeft gekregen van Leanne en Damien voor de bewezen diensten, een bijzondere herinnering te maken in de vorm van Skydiven. Er worden geen boekingen gedaan dus helaas………. Wel een goede reden voor haar om terug te keren naar dit land waar ze de afgelopen maanden een super tijd heeft gehad. ’s Middags rijden we met zijn vieren naar Innisfail, een klein plaatsje 50 km verderop, in de hoop daar nog een enkele souvenir te scoren. Het blijft bij een lunch omdat de weersgoden ons hier ook niet goed gezind waren. De regen blijft met bakken uit de hemel vallen en dus knappen we bij thuiskomst een uiltje voordat we ‘s avonds aanschuiven voor het diner. Het uitzicht op zee is helaas stukken minder dan gisteren maar de cocktails vergoeden veel. Zeker de Pom Pom van Elian deed wonderen….hahahahaha.

Jacqueline

Haha nu word ik wel nieuwsgierig!
Alvast goede en fijne reis naar huis. Wordt goed weer hier, zodat het contrast niet zo groot is.

Petra

Jullie blijven genieten heerlijk!!!!!! Elian aan de Pom Pom? Tot snel in Venlo onder het genot van een wijntje.

Bettie

Regen.......dat moet wel heel vertrouwd aanvoelen.......
Jammer dat het skydiven niet door kon gaan, maar wel een reden om terug te gaan.......

Astrid

Elian ik wens je samen met je gezin een fijne terugreis.

Miep

Het was dus een goede beslissing om al op tijd naar Mission Beach te vertrekken. Hebben jullie tenminste een beetje kunnen genieten van een zonnig strand en oceaan. Alvast een voorspoedige terugreis gewenst. En voor Fenne sterkte gewenst bij het afscheid. Groetjes!

Camiel

Ik ga slapen jullie onderweg naar vliegveld of bijna of er al in. Goede reis??????????

Camiel

Ik ga slapen, jullie goede reis??????????

Camiel

O de smilies doen het niet

Marlou

Wat een mooie tijd hebben jullie achter de rug! Leuk om via de blog op de hoogte te zijn gehouden v jullie ervaringen maar ook benieuwd naar de live verhalen.
Goede reis terug en tot gauw weer in venlo waar jullie bij terugkomst kunnen genieten v mooi weer....al zal het geheel een wat andere aanblik hebben dan de afgelopen weken voor jullie. :-)
Lieve grtjs v marlou

john de buur

Goede reis.....en tot snel..????

john de buur

????

Marion en Hans

Goede reis naar huis En vergeet niet dat het afscheid van Fenne van korte duur is. Veel liefs