Droomreis Downunder

The Great Barrier Reef en the jungle

Donderdag, 7 juli 2016.

Na een goede vlucht gisteren van Sydney naar Cairns met wel een klein uurtje vertraging stappen we uit het vliegtuig en merken we meteen dat we in een ander klimaat terecht zijn gekomen. De zwoele hitte komt ons tegemoet ondanks dat het al avond is.

We zijn benieuwd of we volgens plan op het vliegveld worden opgehaald bij de uitgifte van de bagage. Maar we zien al snel een man met ELSEN op zijn bordje en hij zal ons met de bus naar Palm Cove brengen, ons onderkomen voor de komende 2 nachten. Alles klopt weer als een bus, het enige mindere is dat deze super vriendelijke chauffeur flink gezweet heeft die dag en niet al te lekker ruikt, sterker nog hij stinkt als een ……..

Na een half uurtje zijn we op de plaats van bestemming en komen terecht in een luxe paradijsje direct aan het strand met een jacuzzi in huis en een zwembad waar je vanuit de kamer zo in kunt lopen.

Helemaal geweldig.

Dan breekt de grote dag aan dat we naar het Great Barrier Reef (GBR) gaan. Om 7 uur worden we al opgehaald door de bus en vertrekken dan richting Cairns.Met de Ocean Spirit, een luxe zeilschip (catamaran) van 32 mtr. lang vertrekken we naar het eilandje Michaelmas Cay waar het GBR in volle glorie te zien zal zijn.

Het is een prachtige zonnige dag en we worden uiterst vriendelijk ontvangen met koffie en cake. De zeil/motortocht er naar toe duurt 2 uur en het is al genieten onderweg van de prachtige uitzichten en een stevige wind. Dan naderen we het GBR. Na alle instructies over het snorkelen worden met 2 kleine bootjes inclusief uitrusting naar het eilandje gevaren onder het toeziend oog en begeleiding van de lifeguards kan iedereen op zijn eigen tempo en manier van alle onvoorstelbare schone pracht genieten.

Wouter maakt volop gebruik van zijn GoPro, zowel boven en onder water. Alle 4 genieten we intens van wat ons overkomt. Eigenlijk niet te beschrijven datgene wat je allemaal life ziet. Zelfs de foto’s en opname’s kunnen niet tippen aan de werkelijkheid.

Na 2 uurtjes gedobberd te hebben in het koraalrif gingen we terug richting boot voor een uitgebreide lunch en zetten we weer koers richting vaste wal.

Vermoeid maar zeer onder de indruk van alles wat we hadden gezien sloten we de dag af met de busrit richting hotel. In die bus kwam Fenne er overigens achter dat de hele dag op die boot ook een collega Au pair (in Perth) uit Denemarken had meegevaren met haar moeder. De wereld blijkt toch ook hier klein te zijn.

Vrijdag, 8 juli 2016.

Na een goede nachtrust vertrokken we met de taxi naar Cairns om daar onze huurauto op te halen voor de komende 9 dagen. Alles was weer perfect geregeld en nadat we onze koffers hadden ingeladen vertrokken we naar onze volgende bestemming; ‘Cape Tribulation’. Een prachtige route van ongeveer 150 km langs en bijna door de zee en op het eind nog een stukje door het tropisch regenwoud kwamen we aan bij ons verblijfje.

Midden in de jungle hadden we een echte boomhut waar we een nachtje in verbleven. Omdat we midden in de jungle zaten verwachtten we toch enige insecten en dieren, maar op enkel een kakkerlak en wat spinnen na hebben we vrij weinig gezien, toch een lichte teleurstelling, want wie in de jungle zit wil toch graag iets zien van het wildlife, maar vanwege het seizoen hebben we die dus niet echt gezien. En om heel eerlijk te zien waren we met z’n alle blij dat we hier maar een nachtje verbleven, want de jungle is toch iets te primitief en spannend voor ons.

Zaterdag 9 juli 2016

Na een nachtje in de jungle zijn we na een uurtje rijden aangekomen in het prachtige ‘Port Douglas’ waar we eerst even lekker geluncht hebben en vanaf daar konden we ons huisje betreden. Dicht bij het mooie uitgestrekte strand, waar we in de middag nog even lekker van genoten hebben. Het windje was toch iets te fris en de zon ging alweer snel onder, dus na een snelle plons in het zwembad hebben we ons klaargemaakt voor een gezellig avondje in Port Douglas. We hebben heerlijk gegeten bij een exclusief restaurantje ‘Harisson’ en de avond afgesloten met een biertje en wijntje… en natuurlijk (dankzij de wifi hier) hebben we nog even de blog bij kunnen werken. Nu gaan we weer op tijd naar bed, want morgen worden we alweer vroeg opgehaald voor een tocht in het echte regenwoud.

Astrid

Mooie verhalen en lekker genieten.

Peter/Gea

Wat een reis! Hier 1 dag zomer en dan weer een wisselvallige week. Krijgen julle daar iets mee van Wimbledon, Max, EK of Tour in het verre Down Under? Mooie dagen nog!!

Tineke

Prachtige ervaringen!

Gerard

Wimbledon wel maar verder hebben ze hier andere sporten waar ze mee bezig zijn. Voetbal en Tour sowieso weinig. Hou vol verder, ooit wordt het mooi weer. Misschien kunnen we het meenemen.

josephine

Wat een mooie verhalen en fijn te lezen dat jullie zo genieten! Ga zo door!

VMOO Oirschot

Kun je het allemaal onthouden en verwerken?
Groetjes!

Jules T.

De warmte spat van de pagina's. Ga zo door...zal wel lukken.

Miep

Wat maken jullie toch ongelooflijk veel mooie dingen mee. Ik bekijk de foto's van de plaatsen die jullie beschrijven op Google, maar die kunnen natuurlijk niet tippen aan jullie eigen ervaringen. Groetjes!

Bettie

Het GBR......dat lijkt me waanzinnig..........dat jullie daar zijn geweest......helemaal top!
Die dieren in de jungle zou niets voor mij zijn. Ik krijg al kippenvel als ik eraan denk. Bbrrrrr......
Op naar de volgende avonturen!

Petra

Weer leuk om te lezen benieuwd naar jullie volgende avonturen.

Harrie & Bernadette

Hoi Gerard, Elian, Wouter, Fenne! Dit weekend er pas aan toe gekomen om jullie belevenissen te lezen: wat een geweldige ervaringen moeten dit zijn! Super mooi verslag en foto's geven een goede indruk van jullie ervaringen. Ook wel een beetj jaloers trouwens: de opera van Sydney, GBR: chique! Heel veel plezier verder! H&B.